نسل جدیدی از هرزنامه‌پراکنان از مناطقی مانند آسیا اقیانوسیه، ژاپن و آمریکای جنوبی ظهور کرده که در حال پیشی گرفتن از همتایانشان در آمریکای شمالی در ارسال هرزنامه هستند. به گزارش فاوانیوز به نقل از ایسنا، بر اساس بررسی جدیدی که توسط سیمانتک انجام شد، آسیا اقیانوسیه و آمریکای جنوبی به ترتیب ۲۳ و ۲۲ درصد از کل هرزنامه‌ها در طول ماه اکتبر را به خود اختصاص دادند. طبق این بررسی که نشان داد ۸۷ درصد از کل پیام‌های ای‌میلی که اکنون ارسال می‌شوند هرزنامه هستند، منطقه اروپا، خاورمیانه و آفریقا مسوول ۲۸ درصد از هرزنامه‌ها و آمریکای شمالی ۲۰ درصد است. این آمار برخلاف آمار سیمانتک در ماه فوریه ۲۰۰۸ است که در آن اروپا عامل ۴۴ درصد از کل هرزنامه‌ها و آمریکای شمالی ۳۵.۱ درصد شناخته شده بود. بر اساس بررسی سیمانتک، دسترس‌پذیری به پهنای باند پرسرعت در کشورهایی مانند ژاپن، کره جنوبی و برزیل تا اندازه‌ای تغییر در ارسال جهانی هرزنامه را توضیح می‌دهد. برزیل با ۱۴ درصد، ویتنام و هند با پنج درصد اکنون در مکان‌های دوم، سوم و چهارم کشورهای ارسال‌کننده هرزنامه قرار دارند. آمریکا با ۱۸ درصد در ماه اکتبر که کمتر از ۲۵ درصد در ماه قبل آن است، همچنان بزرگ‌ترین منبع هرزنامه باقی مانده است با این همه برزیل در صورت ادامه روند فعلی در ماه نوامبر از این کشور پیشی خواهد گرفت.